Moringa - zázračná superpotravina

Isto ste si všimli, že v našom sortimente sa nachádza aj kategória superpotraviny. Jednou z týchto superpotravín, ktoré máme pre vás k dispozícii, je práve Moringa. Čo je vlastne moringa, aké účinky telu prináša a ako ju vlastne konzumovať? Toto a mnoho iných vecí sa dozviete v našom článku :)

Moringu v súčasnosti nájdeme vo viacerých tropických a subtropických krajinách. Medzi ľuďmi si zaslúžil strom Moringy aj pomenovanie "zázračný strom", to všetko vďaka jeho liečivým účinkom na ochorenia rôzneho druhu. 

Benefity

Tento superprášok obsahuje výnimočné nutričné hodnoty, práve vďaka čomu ju medzi superpotraviny zaraďujeme. 100 g prášku moringy obsahuje až 27 gramov bielkovín, preto patrí medzi skvelé doplnky stravy u ľudí, ktorý majú s prirodzeným príjmom bielkovín problém, alebo sa stravujú vegetariánskou či vegánskou formou stravovania. Tak isto je vhodná aj pre ľudí so zvýšenou športovou aktivitou. 

Okrem proteínov vyniká aj v množstve vitamínov akými sú:

  • vitamín A 
  • vitamín B1 (tiamín)
  • vitamín B2 (riboflavín)
  • vitamín B3 (niacín)
  • vitamín B6
  • folát a kyselina askorbová
  • vápnik
  • draslík
  • železo
  • horčík
  • fosfor 
  • zinok

Aby ste mali predstavu, prečo sa superpotraviny naozaj nazývajú superpotravinami, pripravili sme si pre vás prehľad superschopností Moringy. 

 

Medzi výhody, ktoré nám moringa vie priniesť, zaraďujeme napríklad priaznivý účinok pre pokožku a vlasy. Vďaka bielkovinám, ktoré obsahuje, pomáha pri ochrane kožných buniek pred poškodením a svojim výnimočným nutričným profilom posilňuje pokožku i vlasy. 

Pozitívny vplyv môže mať aj na pečeň, kedy vie byť nápomocná pri urýchľovaní procesu jej nápravy. Výťažky z nej navyše môžu pomáhať aj pri prevencií vzniku rakoviny, to všetko vďaka niazimicínu. Svoje miesto si vie nájsť určite aj u ľudí, ktorý trpia žalúdočnými ťažkosťami. Zápcha či zápal žalúdka, vďaka svojim antibakteriálnym a antibiotickým vlastnostiam môžu napomôcť pri ochrane žalúdka, zatiaľ čo obsah vitamínu B vie zlepšiť vaše trávenie. 

antifibrotické, protizápalové antihyperglykemické a antioxidačné účinky. Preto nie je na škodu zaradiť ju pri problémoch akými sú napríklad cukrovka, astma, poruchy obličiek, poruchy kardiovaskulárneho systému a iné. 

O jej výhodách by sme vám vedeli rozprávať do nekonečna. Vás však isto zaujíma aj spôsob, akou by ste ju vedeli konzumovať. Predsa len, je to zelený prášok a nie každý vie, čo s ním a ako ho zaradiť do jedálnička tak, aby vyhovoval každému čo najviac. 

Ako konzumovať moringu tak, aby sa čo najjednoduchším spôsobom stala každodennou súčasťou vášho života? 

Je to veľmi jednoduché a spôsobov je hneď niekoľko. 

1. Pridajte si ju jednoducho do vody!

Áno, znie to síce zvláštne, ale pitný režim musíme dodržiavať všetci, aby sme boli zdraví. Skúste si dopriať pohár vody s moringou, citrónom a medom. Na konci z toho vznikne celkom príjemný drink!

2. Spravte si z nej čaj

Moringu vieme pridať ako do studenej, tak aj do teplej vody. Zalejte si ju horúcou vodou a ochuťte si ju podľa svojich preferencií. V chladných dňoch príjemne zahreje, a navyše k tomu pridá množstvo výživných látok vášmu telu.

3. Poriadne zelené smoothie

Veľa ľudí obľubuje na raňajky alebo v čase olovrantu poriadne nadupané, vitamínové ovocné smoothie. Pridajte si doň trošku spiruliny a osviežte tak jeho farbu, chuť a doprajte si ešte väčšiu vitamínovú bombu.

4. Skvelá prísada do polievok

Moringa sa nemusí konzumovať len na sladko. Výborne poslúži aj ako dochucovadlo do vašich obľúbených polievok. Hodí sa do väčšiny typických zelených polievok - špenátová, hrachová ale osvieži aj iné, netradičné polievky. Náš tip: pridajte ju do špargľovej polievky. Určite neoľutujete!

5.  Guacamole trochu inak

Skvelá nátierka či dip na nachosky, pripravte si doma vlastné guacamole z avokáda, cibuľky, paradajok, štipky chilli (každý podľa svojho gusta), pridajte soľ a korenie, a teraz prichádza tá najzaujímavejšia časť - zmiešajte s ČL moringy. Nie len že zelená farba guacamole bude ešte výraznejšia a krajšia, ale podtrhne to celú chuť a dodá nevídaný šmrnc.

6. Šalátový dresing

Pripravte si jogurtový dresing ako zálievko do šalátu, zmiešajte jogurt, citrónovú šťavu, olivový olej, bylinky podľa chuti, soľ a čierne korenie, a prisypte našu obľúbenú moringu. Tadá, zalejte zeleninu a máte hotovo!

7. Farebné pečenie

Každá gazdiná má isto niekoľko vyskúšaných, rokmi overených receptov, na ktoré nedá dopustiť. Doplňte do vašich cukroviniek trošku viac "zdravia", vybláznite sa a pridajte moringu na oživenie. Ak neviete, ako začať, odporúčame vám ako inšpiráciu pozrieť si náš recept na výborný nadýchaný Moringa koláčik. Dobrú chuť!

Dúfame, že sme vám ponúkli dostatok možností, že sa inšpirujete a MORINGA sa stane neoddeliteľnou súčasťou vášho zdravého jedálnička. 

 

Zdroje:

1) ABDULL RAZIS, Ahmad Faizal, Muhammad Din IBRAHIM a Saie Brindha KNTAYYA, 2014. Health Benefits of Moringa oleifera. Asian Pacific Journal of Cancer Prevention [online]. 2014, roč. 15, č. 20, s. 8571–8576. ISSN 1513-7368. Dostupné na: doi:10.7314/APJCP.2014.15.20.8571

2) Moringa: Benefits, side effects, and risks [online] [cit. 22.1.2021]. Dostupné na: https://www.medicalnewstoday.com/articles/319916#what-are-the-benefits

 

Produkty v článku

Súvisiace články

Pri nákupe nad 50€ dopravu neplatíte

Platí pre Slovensko aj Českú republiku, tak prečo to nevyužiť?

Zažili naše výrobky cestou ku vám kopu dobrodružstiev?

Pošlite nám foto poškodeného tovaru a my vám obratom pošleme nový.

Férovo od malých lokálnych výrobcov

Podporujeme malých výrobcov a nakupujeme za férové ceny. Mnohé naše výrobky sú vyrábané ručne.

Odoberajte novinky

Dostávajte pravidelné informácie o novinkách e-mailom

Táto stránka je chránená sytémom reCAPTCHA od Google s ochranou súkromia a podmienkami používania.